Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

måndag 25 april 2016

Födelsedagstårtor


 Bättre sent än aldrig!! 
Jag har haft och har väldigt fullt upp hela tiden så jag hinner inte lägga ut alla tårtor här i tid. 
Här kommer några födelsedagstårtor jag bakat till vuxna, endel är enda från Januari.


Peter beställde den här tårtan till sin svärfar!
Halva är täckt med marsipan och andra halvan med grädde, frukt och bär! 
Ca 10 bitar & fylld med passionsfrukt & vaniljkrämsgrädde.

Peter skrev; 
Hej! F*n vilken god tårta! Helt underbart gott!




 En födelsedagstårta till Petras 55-årsdag!
Ca 10 bitar och fylld med blåbärsmousse & vaniljkrämsgrädde. 
Täckt med marsipan.



 Pernilla beställde en tårta med Las Vegas tema på till sin mans 30-årsfest!
De gav honom en resa dit i födelsedagspresent! 

Ca 10 bitar & fylld med hallonmousse & mjölkchoklad.


 Jag har fått äran att baka ett par tårtor till Louise genom åren och nu beställde 
hon en tårta till sin 25-årsdag! 

Ca 15 bitar & fylld med jordgubbsmousse & vitchoklad. 


 Alena beställde en tårta som skulle gå i vitt, guld och svart!
Ca 20 bitar & fylld med hallonmousse & mjölkchoklad.


 Min mans farmor Margit fyllde 90 år och jag fick äran att baka tårtan.
Jag fick helt fria händer och jag vet att Margits favoritfärg är röd!
Så jag gjorde en tårta med spets, spritsat pärlmönster, pärlband och röda rosor!

Ca 20 bitar & fylld med skogsbärsmousse & vitchoklad. 



 En födelsedagstårta till Rebecka med rosa & vita rosor på!
Ca 25 bitar och fylld med passionsfruktmousse och vitchoklad.

 Min underbara mamma har också fyllt år! Så jag ville göra en överraskning och 
bakade en tårta till henne.
Jag gjorde en blomkorg med blommor och blad i som jag spritsat. 

 Ca 10 bitar och fylld med skogsbärsmousse & vaniljkrämsgrädde.


 Jennie beställde den här tårtan till sin man Patriks födelsedag!
Jag fick äran att baka deras bröllopstårta för 2 år sedan! 

Patrik är intresserad av volvobilar & drifting  =)

Ca 10 bitar, laktosfri och fylld med passionsfruktmousse och vitchoklad. 

Jennie skrev på min instagram; 
Vi blev så himla nöjda med tårtan! Blev hur bra som helst! 

 Rebecca beställde den här tårta till sin man Andreas födelsedag!
Hon ville ha en snusdosa och en öl på tårtan. =)
2012 fick jag också äran att baka deras bröllopstårta

Ca 10 bitar och fylld med passionsfruktmousse & mjölkchoklad. 
Rebecca skrev på min instagram;
Super fin o super god, den blev mkt uppskattad
 
 Amelia beställde den här tårtan till sin pappas 60-årsdag!
Ca 20 bitar & fylld med skogsbärsmousse & mjölkchoklad.
Täckt med marsipan.

 Hej Linda! 
Tänkte bara säga att alla tyckte tårtan var såå fin, och väldigt, väldigt god! Jag själv instämmer
/Amelia

 En födelsedagstårta till Sabina! 
Hon beställde också en till sin son som kommer i ett annat inlägg!
Ca 10 bitar och fylld med skogsbärsmousse & mjölkchoklad. 

Hej Linda. Tack så jättemycket för dom otroligt fina och supergoda tårtorna du gjorde till oss. 
Kram Sabina. 
 Ioana beställde den här tårtan till sin man!
Ca 15 bitar och fylld med passionsfruktmousse & mjölkchoklad. 

Den var jätte god och väldigt fin! Alla var nyfikna på dig så jag delade dina kort. 

 En tårta till Annie och Jennie som firat att de fyller 30 år!
Ca 10 bitar & fylld med hallonmousse och mjölkchoklad. 

Jennie skrev på min instagram,
Så himla fin!! TACK.

 Bertil beställde den här till sin fru Gunillas 70-årsdag!
Ca 20 bitar och fylld med passionsfruktmousse & mjölkchoklad. 
Täckt med marsipan. 

 Maria beställde en tårta till sin man Mickes 50-årsdag,
han har tatueringar, gillar hårdrock och golf! Så tårtan gick i de temat =)

Ca 15 bitar, laktosfri och fylld med passionsfruktmousse & mjölkchoklad.

 Hej,  tårtan var helt fantastisk,  jättegod och så häftig!  Stort tack Linda Ros
Mvh,  Mia

 Angelica har beställt många tårtor av mig och nu var det hennes mamma Birgitta som beställde en tårta till Angelica!
Hon tycker om Miranda nallar och röda rosor. 

Ca 20 bitar och fylld med bananmousse och vaniljkrämsgrädde.  

Birgitta skrev; 
Hej. Tack för en jättegod tårta. Angelica blev hel nöjd!

Angelica skrev;
Tack så jättemycket för den fina och goda tårtan!! Det kändes lite konstigt att själv inte designa sin egen tårta i år men du skötte dig jättebra! Jag blev jättenöjd. Den var mycket elegant och god fyllning. Min söta Miranda nalle var också med. Kramar

David beställde den här tårta till sin flickvän Mirran!
En svart och lila tårta i gothicstil, en hatt, rosett, ränder och rosor. 

Ca 15 bitar & fylld med skogsbärsmousse och mörkchoklad. 

Mirran skrev på min instagram;
Den var jättefin och väldigt god!

 Min mans Mormor Gunvor har fyllt 80 år så svärmor Kristina beställde en tårta av mig.
Gunvor har alltid spelat fia med knuff så Kristina frågade om det var möjligt att göra tårtan som ett fia spel. Och det gick ju såklart att fixa till =)
Tårtan var mycket omtyckt på kalaset och de flyttade runt på spelpjäserna innan de 
började skära i den!

Ca 10 bitar och fylld med passionsfruksmousse och mjölkchoklad.
Täckt med marsipan. 

 En Honda motor till Linneas man!
Ca 15 bitar och fylld med jordgubbsmousse & mjölkchoklad. 

Linnea skrev;
Hej Linda! Jag var verkligen super nöjd med tårtan, den var så fin & jätte god! Min man & alla gäster älskade den! Vi hörs snart igen! / Linnea
 Sara beställde den här tårtan till sin födelsedag!
Hon gillar Mercedes och tårtan fick gå i färgerna vitt, rött och svart!

Ca 10 bitar och fylld med hallonmousse & mjölkchoklad. 

I sommras fick jag äran att baka cupcakes till Ulrikas bröllop.
Nu var det dax för henne att fira sin födelsedag och temat var film!
Jag fick fria händer att göra något häftigt!  

Ca 20 bitar & fylld med citronmousse och vitchoklad. 

Ulrika skrev;
 Vilken tårta du gjort! Så himla fin och jättesmarrig! Mina gäster var imponerade och tyckte om den, tog mer än en gång.


Tusen tack till alla er som jag fått äran att baka tårtor till!
 Jag börjar bli mycket fullbokad framåt så är ni intresserade av att beställa så kolla in hemsidan;
www.lindastårtor.se







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar