Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 10 juni 2012

Studenttårtor!



Uppdatering November 2012;
2012 blev jag fullbokad väldigt snabbt inför Studenten.Nu har jag redan fått första beställningen inför Studenten 2013,
Så om ni vet att ni vill beställa Studenttårta av mig till 2013
Boka redan nu! 

Om ni bokar måste jag veta ca antal ni vill beställa till,
sen hörs vi av närmare om dekorationer, smak m.m.
Bokningen är bindande! 









Här kommer bilder på de 14 studenttårtor som jag gjort denna veckan!



 20 pers tårta till Markus, fylld med hallonmousse & vitchoklad.
Markus har läst fordon. 






 2 stycken 20 pers tårtor till Filip, som gått Frisör. 
Tårtorna är fyllda med hallonmousse & vitchoklad.








 

 En Studenttårta som svärfar tog med till sin klass. 
Till ca 10 pers & fylld med blåbärsmousse & vitchoklad.




 2 stycken likadana tårtor till Linn,
15 pers tårtor & fyllda med hallonmousse & vitchoklad.






 Jag ville tagit kort på alla 13 tårtorna samtidigt 
men jag var inte färdig med alla när första hämtade, 
så 7 tårtor fick jag med på samma bild iallafall :)





2 stycken 15 pers tårtor till Mattias, 
han tycker om Formel 1.
Den ena tårtan är chokladbotten fylld med hallonmousse & vaniljkrämgrädde.
Den andra ärvljus botten fylld med hallonmousse & mjölkchoklad.








 2 stycken 15 pers tårtor till Johanna, hon har läst till målare. 
Så jag försökte göra en målarburk :)
Tårtorna är fyllda med hallonmousse & vitchoklad.







 2 stycken 15 pers tårtor till Evelina! 
Fyllda med hallonmousse & vitchoklad.





 Den här tårtan gjorde jag till Fredrik, han tycker mycket om Disney figurer. 
Denna tårtan hämtade de 1 vecka innan & frös in, för att jag inte kunde ta emot fler beställningar till student helgen. jag hoppas att allt gick bra med tårtan!
Den är fylld med dumlefluff & vitchoklad.



 Och sist men inte minst, en tårta till Petter. Till ca 25 pers, studenttårtan är oxå ätbar!
Tårtan är fylld med laktosfri grädde; 
mörkchoklad & jordgubbsmousse. 



I alla tårtor är det ett tunt lager sylt under moussen. 
Tårtorna är spacklade med vaniljsmörkräm & täckta med socker pasta. 

Stort grattis önskar jag till alla Studenter!!

3 kommentarer:

  1. Ingen kommentar????????? UNDERBARA - VACKRA - GODA? - JÄTTEFINA TÅRTOR!!!!!
    VILKEN INSPIRATIONSKÄLLA FÖR OSS VANLIGA TÅRTÄTARE!!!! TACK OCK TACK!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för din kommentar =) men skriv gärna vem du är, så jag vet ;)

    SvaraRadera
  3. Ann-Katrin Larsson10 juni 2012 kl. 20:59

    Tack för de super fina och goda tårtorna som du gjort till Filips (frisör) student. Vi var många som beundrade tårtorna och du fick mycket beröm. Ännu ett stort tack för att du ställde upp och han göra dessa underverk.
    Ann-Katrin Larsson

    SvaraRadera