Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 28 augusti 2012

Vattentårta till Andreas


Den här tårtan gjorde jag till Andreas 1 årsdag!
 Andreas mamma Jenny ringde mig & ville ha en tårta till sonens 1 årsdag,
han älskar vatten sa hon så Pingu kom vi fram till sen fick jag fria händer.
Så jag testade att göra ett vattenfall & jag blev mycket nöjd med resultatet :)




Tårtan var fylld med passionsfruktmousse & dumlefluff.
Spacklad med smörkräm & täckt med socker pasta. 




 Såhär skrev Jenny till mig;

Hej!
Alla var jätte nöjda och tappade hackan när tårtan kom fram.
Andreas har tagit 3 bitar. 
Vi kommer fler gånger, redan nästa månad :)

Ett stort tack till er =)


11 kommentarer:

  1. Hej hur gör du alla dina fina figurer som är på tårtorna? På fri hand eller med hjälp av mallar och verktyg?
    De är så himla fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      jag gör figurerna på frihand.
      Tack så mycket :)

      Radera
  2. Superfin och läckert med vattenfallet!

    SvaraRadera
  3. Häftigt med vattenfallet!
    Jätte fint!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Hur gjorde du vattnet? Med vänlig hälsning, Anna

    SvaraRadera
  5. jag är också nyfiken på hur du gjorde vattnet?! Det är jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt blå pyntgele som finns att köpa i mataffärerna! =)

      Radera