Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 30 augusti 2012

Sofia & Henriks bröllopstårta


 I lördags gifte sig Sofia & Henrik.
De skulle ha ett bohemiskt bröllop, så tårtan skulle oxå ha den stilen.
De ville ha sommarblommor på tårtan, 
& de övriga dekorationerna till bröllopet gick i grönt, blått & korallrött.
Så prästkragar,  rosa rosor, små röda & blåa blommor med gröna band runt kom vi fram till att det skulle vara på tårtan.



Det var väldigt roligt att testa att göra en annan stil på tårtan. 
 Och brudparet passade perfekt på toppen! 

Tårtan var till ca 47 pers & fylld med
passionsfruktmousse & vitchoklad.
spacklad med smörkräm & täckt med socker pasta.



 När jag pratade med bruden någon dag efter bröllopet
så sa hon att tårtan var sååå fin & såå god & de var jätte nöjda med sin bröllopstårta!


 Sofia ville gärna att jag skulle göra något veganskt till några av gästerna, och det var kul att testa!
Jag fick recept & hjälp av Tessan som bakar en hel del veganskt.
Jag var tvungen att testa en cupcakes & jag tycker de blev väldigt goda!
Muffinsen blev så mjuka & perfekta, utan ägg & smör..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar