Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 26 maj 2011

Skolan!


Imorgon är det sista dagen i skolan för mig!
Nu har jag läst färdigt Bageri A & B, Konditori A & B kurserna.
Idag hade vi slutprov, vi började i måndags & sammanlagt 19 saker skulle vara färdiga tills idag.
Men jag hann & jag blev nöjd med mitt arbete =)
Den första bilden är på alla de saker som jag gjorde.




B.la. 4 stycken småbröd, Schwarzwald tårta (min första)
baguetter, hållkakor, källarfranska.



Cupcakes, vaniljhjärtan (florsockret tog slut ;), tekakor, budapest, mazariner.



Klassrummet där allas slutprov står samlade, det blev en hel del ;)
Nu tar jag semester i 3 veckor, sen väntar sommarjobb på Konditori Cecil i Vetlanda.!!


4 kommentarer:

  1. Grattis till avslutade kurser och till sommarjobb! Riktigt härligt bord med massor av gott som du har gjort =)

    SvaraRadera
  2. Jättefina saker!
    Jag glömde säga, jag har lagt till dig i min blogglista och ser fram mot att få se vad du hittar på härnäst.
    Trevlig helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Gud vilka fina bakverk du har gjort! Ser supergott ut, alltihop :) Gick det bra att ta dig hem med alla tårtor och grejer i söndags? Ha det fint!/ida

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Hanna :)

    Tack Lisa, kul att du lagt till min blogg ;) trevlig helg till dig!

    Tack Ida =) ja, det gick bra att ta mig hem med alla grejer, tårtorna klarade sig :)

    SvaraRadera