Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 1 februari 2012

Syster Tinah 18 år!!

I måndags fyllde min lilla syster Tina 18 år
Inte så liten längre ;)
Det firades såklart med en tårta på kalaset i söndags



Tinah ville ha Hello Kitty & körsbär på sin tårta.
Jag har länge velat testa att göra detta kantmönster med pärlor & nu tog jag chansen :)
& det blev så fint!




Tårtan är till 10 pers & fylld med passionsmousse & marabou chokladfluff
Spacklad med grädde & täckt med sugarpaste


Stort grattis till dig Tina


10 kommentarer:

  1. Tack så jätte mycket! :)
    Den va jätte god och jätte fin :D

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta! Körsbären är väldigt läckra =)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Kul med en mer sofistikerad Hello Kitty tårta. Det behöver inte bara vara barnstuk på dem :-) Jag gillar verkligen kantmönstret, det är jag också sugen på att testa. Hur har du gjort? Har du några tips? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Sara! det här verktyget har jag använt mig av; http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=932

      Radera
  4. Hej Linda vilka fina tårtor du gör.. En liten fråga om körsbärn hur har du gjort dom? Sjukt snygg (är lite galen i körsbär :P)
    MVH Brolin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) ja, lite krångligt att förklara & förstå hur jag gjort dem men ska försöka, jag har använt floristtråd som jag satte en röd boll i & klädde med floristtejp, satte ihop och ett blad, ja som sagt inte lätt att förklara =)

      Radera
    2. nä men det lät faktiskt som en bra förklaring.. Det såg ut nästan som choklad därför jag blev fundersam :P
      Men tack så mkt för svaret och tack för att du har en sån fin blogg :)

      Radera
  5. Hej där! har precis börjat göra tårtor och hittade din UNDERBARA blogg!! en fråga, det står att denna är för 10 pers, hur räknar du ut det o vad är det för omkrets på denna just?
    (jag tycker det är svårt att veta hur man ska räkna)
    kom på en fråga till ;) vart i Småland ligger Anneberg (jag är själv från en liiten ort straxt nedanför Hultsfred men bor i Norrköping)
    ha det bra!

    SvaraRadera