Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

fredag 9 november 2012

Barntårtor


 Förra helgen fyllde min "plast" systers dotter Tuva 5 år!
De ville ha detektivtema på tårtan.
Ett spännande & roligt tema tyckte jag då jag aldrig gjort det innan!
Vi kom fram till en lila tårta med fotsteg & frågetecken på,
 ett förstoringsglas, en penna & ett litet block. 

Tuva älskade sin födelsedagstårta!

Den är till ca 15 pers & fylld med 
hallonsylt+hallonmousse & dumlefluff. 




Maria beställde en födelsedagstårta till sin son Liams 1 årsdag!
Jag gjorde Liams doptårta i januari :)

De ville ha Bamse & Katten Janson på tårtan!
Gräs, blommor & honungsburkar. 

Tårtan är laktosfri & fylld med 
blåbärsylt+blåbärsmousse
& vaniljkrämgrädde.

Cupcaksen är helt mjölkfri. 

Såhär skrev Maria till mig;

 Hej Linda

Tack för att du gjorde Liams 1 års tårta så fin och så otroligt god , 
uppskattad av alla som var på Liams 1 års kalas. 
Liam älskade sin cupcake , ser fram emot hans
2 års tårta nästa år, 
Häslningar Maria Peter & Liam !







 Den här Monster High tårtan gjorde jag till Elin som fyllde 6 år!
Hon ville ha en likadan Monster High tårta som jag gjorde till Matilda.

Tårtan är äggfri & fylld med
jordgubbssylt+jordgubbsmousse & choklad. 




Ett stort tack till alla er!!




2 kommentarer:

  1. Underbar bildbomb! Tycker särskilt mycket om fotstegen på den första tårtan du e så duktig!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen bamsetårtan! Jättefin!
    Kika gärna in på min sida så får du tips om rea på verktyg mm i "tårtbutik"! Givetvis får du gärna titta på mina tårtor & kanske lämna en kommentar.
    Hälsn Anna
    iannasskafferi.se

    SvaraRadera