Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 25 september 2012

Mitt första dessertbord!


 Den 4:e september fyllde våran älskling 4 år!

Jag hade inte tänkt att ha något dessertbord alls, utan bara tårta
då jag har väldigt mycket att göra & har läst hos andra som gjort dessertbord att det tar en hel del tid.
Men ju mer jag funderade på det så valde jag att göra ett, fast inte så avancerat.

(då jag fyller år några dagar efter Alex så slår vi ihop våra födelsedagskalas, och denna gången var det dax att fylla 25 år så vi hyrde en lokal då vi blev 23 stycken.)

Just nu är Super Mario stor favoriten hos Alex så jag valde det temat.



När gästerna kom fick de ta en liten kaka & ett glas med dricka medans Alex öppnade paketen & 
i  väntan på smörgåstårtorna
som min underbara mamma gjort.
tyvärr glömde jag ta kort på dom! 
Men de var jättegoda & min mamma är verkligen bäst!
Utan henne hade det inte gått ihop ;)



 Dukningen var enkel & bestod av Super Mario servetter,serpentiner i blått, rött & grönt.
Och vi ställde ut Alex Super Mario figurer som han fick på sin födelsedag!



 Dessertbordet!
Jag hade köpt 2 olika dukar, en i rött & en i grönt.
Och Super Mario girlanger som jag satte upp i nederkant på borden. 



 Dessertbordet bestod av; 
Chokladmuffins med spritsad vitchoklad.
Drömmar i olika färger. 
Stjärnor gjorda av vaniljkakor med bananmarsipan på. 



kakorna uppe till vänster bestod utav; 
 Vaniljkakor med vitchokladsmörkräm, hallon, små maränger, spritsad mjölkchoklad. 
Vaniljkakor med mjölkchokladsmörkräm, blåbär, små maränger, spritsad vitchoklad.




 Och självklart tårtan!
Chokladbottnar fyllda med banansylt + bananmousse 
& vaniljkrämgrädde.
Spacklad med smörkräm & täckt med marsipan. 


 På tårtan gjorde jag Alex favorit Luigi, den blåa Toad & den röda Yoshi. 
Några extra liv, röda svampen & stjärnor.










Jag köpte en blå flaggirlang & min sambo fick i uppdrag att klippa ut Alex 4 år i grönt papper & så tejpade jag dit bokstäverna!
På bilden står oxå en glad stor pojk =)





Dessa 2 tavlor har Lynn målat till Alex.
Lynn är sambo med min farbro. 
Hon är jätteduktig på att måla och om ni vill komma i kontakt med henne så finns hon på Fb; 
 https://www.facebook.com/lynn.gottarp

Jag såg att hon målat tavlor till sin dotter på My Little Ponny & frågade om hon kunde måla till Alex.
Så hon fick fria händer, jag sa vilka som är Alex favoriter.
Men hon fick med många favoriter (typ alla :) & han blev sååå glad över tavlorna, han kunde knappt sluta titta på dom =)



Här är alla Super Mario figurerna som jag köpte på ebay. 
Alex blev jätteglad över sina figurer, nu kunde han inte bara titta på dom utan oxå leka med dom ;)


(recept kommer ut så småningom på kakorna) 

12 kommentarer:

  1. Superfint!! Du ska vara riktigt stolt över dig själv!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt bord Linda - och tårtan är helt underbar!!

    SvaraRadera
  3. Superläckert med detta härliga tema och ja du har rätt det behöver inte vara mer avancerat än nödvändigt. Antar att det räckte gott och väl för besökarna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det räckte gott & väl, blev ändå en hel del över :)

      Radera
  4. Vilken cool tårta. tar mig tillbaka till min barndom då jag och syskonen satt inne hela dagarna och spelade super mario bros

    SvaraRadera
  5. Vilket himla färglatt och läckert dessertbord :D Åh tårtan var ju jättefin! Kan tänka mig att son din var överlycklig :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Milli :) ja, han kunde knappt sluta titta på tårtan ;)

      Radera
  6. Är helt sjukt imponerad av dina tårtor Linda! Blir lika impad varje gång. Jag ska lätt beställa en tårta av dig nån gång om det funkar.

    Mvh Erik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Erik! Du glädjer mig med din kommentar :) du är så välkommen att beställa, tyvärr så är jag inte så duktig på att måla så en tatuering blir nog svårt ;) men det går nog hitta på något annat kul :)

      Radera
  7. Så fint kalas du fixade till honom!! förstår att han blev lycklig!

    Tack för reklamen! ;D

    Kram Lynn

    SvaraRadera