Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 6 september 2012

Angelicas Tårtor


Angelica har jobbat på posten och ska åka till Australien & bo där ett par månader.
Så hon ville överraska arbetskamraterna med att bjuda på tårta! 
Hon visste precis hur hon ville att tårtorna skulle se ut ;)

Temat skulle såklart vara Australien. 
Och en posten tårta!



 Hon ville ha en tårta med en stor känguru på.
Tårtan är till ca 15 pers & fylld med 
banansylt+bananmousse & vaniljkrämgrädde.







 Posten tårtan är till ca 20 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.


Angelica ville att det skulle vara en karta över Australien,
 en krokodil, en spindel & en koalabjörn på en tårta.
Och att djuren är placerade på vilket område de lever vilt.
Den här tårtan är till ca 15 pers & fylld med
blåbärsylt+blåbärsmousse & vitchoklad. 

Alla tårtor är spacklade med smörkräm & täckta med socker pasta. 
Cupcaksen på översta bilden är gluten & laktosfria.


Jag fick ett såååå långt & fint tack mail ifrån Angelica;  


Hej Linda!
Måste skicka och tacka! Tårtorna blev världens succé! Alla tyckte de var jättefina och hur goda som helst. Det blev inte mycket över. Bara för ca 3 personer. Folk åt och åt. De tog flera gånger och testade alla tårtorna. Jag vet inte hur många tack jag fick höra under natten. De vågade knappt skära i tårtorna för de tyckte de var för fina! De tyckte om hur du gjorde tårtorna, designen och allt. De tyckte du var jätte duktig. Tja, allt var perfekt. Det kunde inte blivit bättre. Jag tror att de skulle sitta kvar och äta ändå, även om vi fick en jordbävning! Det var många som tog dina visitkort, några sa att de absolut skulle anlita dig! De visste att jag skulle bjuda på tårta men så här fina hade de inte en susning om, de tappade nästan hakorna. De blev kort sagt positivt överraskade. De sa att om det var någon som skulle göra så här och komma på denna idé som var det jag. Hihi :)

Jag blev sååååå himla nöjd med tårtorna. Du lyssnade verkligen på alla mina knassiga idéer och gjorde de till ett mästerverket. Din gåva är sannerlig en av Guds verk. Man måste ha fantasi, tålamod och vara kunnig. Allt det är du! Du borde vara stolt med det du gör :). Jag önskar jag kunde göra sånt! Jag älskar också att baka. Köpte för hur mycket pengar som helst för baksaker i USA när jag var där i ett år och tog med hem. Köpte en riktig verktygslåda fast för baksaker till, var designat för baksaker. Detta är verkligen vad jag kallar hantverk!!!!  Jag tog ca 75 bilder på bara dina tåror och det var tre tårtor, du kan du ju räkna ut att jag tryckte, tryckte och tryckte :). Miljoners tusen, tusen, tusen tack tack tack tack för hjälpen! Du var värd vart enda krona som jag gav dig! Att du tackade jag på så kort vassel också gör dig inte bara gullig och snäll utan världs BÄST! Då bryr du verkligen om dina kunder! Och tror mig, nu har du fått en stam kund hihi ;)
Tack igen! Vet inte hur jag ska kunna förklara hur tacksam och lycklig jag var för tre tårtor! Jag blev så glad när jag såg tårtorna första gången, även fem timmar senare. Jag har visat för nästan alla jag känner, tårtorna på kameran för hela jag fylls av lycka och glädje när jag ser på bilderna och deras minner!
Tack igen!
Mvh Angelica
P.s bananen med vaniljkrämgrädde var min favorit! :)


 Ett stort tack till dig Angelica för dina fina ord & för att jag fick äran att göra dina tårtor!

5 kommentarer:

  1. Dessa var de finaste tårtorna som jag någonsin sett med mina egna ögon! De var inte bara hur snygga och vackra att se på, utan också super goda! Hur lyckas du liksom?! Oftast brukar för fina tårtor vara äckliga, men inte dina :). De vattnades i munnen :). Man ville inte sluta äta hihi ;). Nu ska jag sluta tacka (lovar) hihi :). Tack! Kram Angelica

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh... vilket underbart tackbrev!! Ta åt dig av allt Linda, du är så jätteduktig!!

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Bananfyllningen låter spännande. Hur gjorde du den? Kängurun ser ut som en riktig cooooling :)

    SvaraRadera
  4. Wow, riktigt imponerande! Hur gjorde du den naturtrogna färgningen av Australien?

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Angelica, dom är Jättefina!

    SvaraRadera