Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 25 september 2012

Bröllopstårta med blommor!


För några veckor sedan gifte sig Julia med sin fästman i Myresjö!

Jag fick äran att göra tårtan till deras bröllop & Julia hörde av sig redan i April till mig. 

Hon ville ha en vit tårta med massor utav vita blommor, 
täckt på hela den nedersta & den tredje tårtan.
För att det skulle bli lite färg så tog vi rosa botten där alla blommor sitter.

Jag gjorde runt 450 blommor till denna tårta & nästan alla gick åt!










Tårtan är till ca 60 pers & fylld med passionsfrukt & vitchoklad. 
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 


Julia skrev till mig;

Hej Linda!
Vi är så nöjda med tårtan! Den blev finare än vi trott. 
Gästerna gillade den. 
Och vi gillade att det blev mycket över, så vi kunde äta av den dagen efter oxå. :)
/Julia
Ett stort tack till er för att jag fick äran att göra eran bröllopstårta! 

1 kommentar: