Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 28 december 2011

Mimmi tårtor


Amandas mamma ringade till mig och frågade om jag kunde göra äggfri tårtbotten.
Hon ville ha en tårta till sin dotter som fyllde 2 år.
Och det kunde jag ju fixa :) Bottnarna blir inte som vanliga tårtbottnar men
huvudsaken är att de är äggfria och att Amanda
kunde få fina och goda tårtor på sin födelsedag :)





Mimmi är en favorit hos Amanda.
Mimmis ansikte var väldigt svårt att göra & Amandas mamma ville att båda tårtorna skulle se nästan exakt likadana ut, så 2 stycken mimmi gjorde jag.
Jag hoppas iallafall att Amanda såg att det var Mimmi på tårtorna.
Hennes mamma blev så glad över tårtorna iallafall =)



Den lilla tårtan är äggfri tårtbotten fylld med geishafluff & hallonmousse.
Den stora samma fyllning fast med vanlig tårtbotten.

4 kommentarer:

  1. Jättefina tårtor Linda!! Kan du inte ta lite fler närbilder på dina dekorationer, det är så roligt när man få se dem på lite närmare håll!

    Har du använt eggfree när du bakat tårtbottnen eller gjort på nåt annat sätt?

    SvaraRadera
  2. Hej! Min dotter Meja fyller snart 6 år och skulle vilja ha en tårta med prinsessan Belle och Törnrosa på. Den ska vara rosa och gul som deras klänningar. Den får gärna vara med smak av jordgubb och vanilj. Vad tar du för detta?
    Tårtan ska vara för 5-6 personer. Mvh Josefine

    SvaraRadera
  3. Tack Sabina!

    Tack så mycket Ann :) ja, våran kamera är inte den bästa, den är väl inte dålig i och för sig, bara jag som inte kan inställningarna på den ;) jag ska kolla upp detta & försöka ta mer närbilder på dekorationerna :) Kul att du vill se dem på närmare håll :)
    Jag har ett rätt så bra recept på äggfri tårtbotten som jag använder, eggfree har jag aldrig använt?!

    Josefin- du får skriva ett mail till mig istället, där kan jag svara dig; linda_b7@hotmail.com
    tack på förhand :)

    SvaraRadera