Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

måndag 2 januari 2012

FörlovningsTårta!


Förlovnings tårta till Kristoffer & Edwina!
De hörde av sig till mig & ville ha en tårta till sin förlovningsfest,
Paret bor i Jönköping & jag blev verkligen glad när de ville köpa Förlovningstårta av mig!
För det är ju en bit till Jönköping.



De mailade mig en bild på hur de ville att tårtan skulle se ut, rosa & gröna rosor och små blommor i samma färg & med deras namn på.
Blommorna låg som i en kupol på bilden & jag visste inte riktigt hur jag skulle få till de, men till slut så tycker jag att jag har lyckats rätt bra!



Tårtan är fylld med hallonmousse & vitchokladfluff.
Spacklad med vaniljkrämgrädde & täckt med sugarpaste.




Blommorna är gjorda i flowerpaste & med ett vit sidenband runt varje tårta!





6 kommentarer:

  1. Jättefin Linda!! Härligt att man kan se allt glittret också, det brukar vara svårt att få till på bild!

    Nya sidan är också jättefin!!

    SvaraRadera
  2. Gud en så söt tårta Linda! Verkligen jättefin :) Ska du gå kursen nästa helg? Kram/Ida

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Ann =)

    Tack så mycket Lisa! nej, jag ska inte gå kursen, tvekade ett tag och sen var de fullbokat rätt snabbt. sen blir det så intensivt att åka upp till Stockholm bara över helgen, nu var man ju tvungen att ta med klädda cake dummies med va? inte så lätt när man åker tåg ;) men det kommer fler chanser ifall jag ska gå vid ett senare tillfälle. men ni ska gå eller? hoppas det är bra isåfall :) kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin tårta, så himla stilren och vacker!!!

    SvaraRadera
  5. Jättefin tårta!

    Hoppas allt är bra såhär på det nya året och att det går bra med företaget!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket Pernilla :)

    Tack så mycket Annica, jag hoppas att allt är bra med dig också :) kram

    SvaraRadera