Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

lördag 21 januari 2012

Doptårta till Liam


Idag är det Liams dopdag!
Jag fick äran att göra doptårtan till dopet.







Liams föräldrar ville ha en vit 3 våningstårta
med ljusblåa prickar på
(jag tyckte de var roligt att testa då jag inte gjort någon prickig tårta innan & det blev jättefint)
och de ville dopskor överst på tårtan &
Pingu som fiskar, och Liams namn på klossar.





Tårtan är till ca 40 pers & fylld med hallonmousse & vitchokladfluff.
Spacklad med grädde & täckt med sugar paste!



9 kommentarer:

  1. gud va söt!! kolla gärna in mina tårtor och lägg gärna till mig på bloglovin! http://www.bloglovin.com/blog/3393009/mammastartor

    SvaraRadera
  2. Min sons superfina dop tårta, alla älskade din tårta och du fick jättemycket beröm av alla tack igen önskar Liam Maria och Peter !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt!! Tack så jättemycket till er :)

      Radera
  3. Jag är grymt imponerad över hur jämna och fina du får dina tårtor med att spackla med grädde.. och det har varit roligt att följa dig och hur mycket du har utvecklas.. riktigt imponerad.. du är jätte duktig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carola, ja, jag har alltid kört med grädde! jag har svårt att få tårtorna jämna med smörkräm. tack så mycket för dina fina ord =)

      Radera