Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

fredag 13 januari 2012

Recept på cupcakes


Jag har massor med lingon i frysen som min farfar plockat & jag ville göra något med lingonen så jag testade att ta lingon i muffinssmeten, ihop med vitchoklad blev det underbart gott!!

Här kommer recept på ca 12 stycken;

125 gr smör
2 dl socker
2 ägg
4 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 ½ dl mjölk

knappt 2 dl lingon

Vispa smör och socker
tillsätt ett ägg i taget och vispa lite mellan
blanda de torra ingredienserna och vänd ner växelvis med mjölken.
Tillsätt lingonen & häll upp i muffinsformar.

Grädda mitt i ugnen 200 grader, ca 15-20 min.

Vitchokladfluff;

Smält ca 180 gr vitchoklad ihop med 3 dl grädde på svag värme.
Ställ kallt minst 8 timmar.
Vispa upp & spritsa!


(grundreceptet på muffinsen kommer från Annicake)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar