Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 4 januari 2012

Choklad & kokoscookies



Inför Julen så bakade jag ett par kakor & bakverk här hemma, oftast blir det tårtor så det var kul att göra lite annat till Julen!

Här kommer ett jättegott recept på små kakor som jag bakade;

Tyvärr så har jag ingen bättre bild på just de kakorna, men på bilden än det de som ligger längst upp till vänster.

Vitchoklad & kokoscookies.

75 gr smör
100 gr socker
50 gr farinsocker
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
100 gr vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
125 gr hackad vitchoklad
50 gr kokosflingor

Ugnen 180 grader.
Rör smör, socker & farinsocker till en mjuk massa.
Häll i ägg & vaniljsocker.

Sikta i mjöl, bakpulver & salt & rör ihop ordentligt.
Blanda i chokladbitar & kokos.

Jag rullade små bollar & plattade till dem & la på bakplåtspapper,
de flöt ut väldigt mycket så gör rätt små bollar!
Grädda 10-12 min i ugnen, tills de är gyllenbruna.
Lägg över på galler & låt svalna & njut ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar