Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 5 augusti 2010

Muffins


Här om dagen så bakade jag några muffins.
Det är citron & hallonmuffins, hallonen är plockade från våran trädgård =)

Receptet har jag hittat på Annicas blogg, Annicake & det kommer här:


125 gr smör
2 dl socker
2 ägg
4-4½ dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 krm salt
1½ dl mjölk

Vispa smör & socker
tillsätt äggen ett i taget och rör lite mellan
blanda de torra ingredienserna och vänd ner växelvis med mjölken.
Tillsätt den smak du önskar, t ex rivet skal och saft från 1 citron, 2 dl bär eller nåt annat gott.

Dela upp i formar och grädda mitt i ugnen i 200*, 15-20 min.


Muffinsen blev såå goda, Rolf & Maggan kom ut på mat så då var jag tvungen att bjuda alla på en god citron & hallonmuffins med pollyfluff. Mmmm =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar