Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 21 augusti 2011

Malvas tårta!





Min "plast" syster Linnéas söta lilla dotter Malva har fyllt 1 år.
Och de har firat Malvas namngivning.
Linnéa ville ha en tårta till kalaset men de bor i Stockholm,
Jag var orolig för att tårtan skulle börja svettas på tåget upp till Stockholm.
Så jag gjorde tårtan i onsdags och frös in den, med kylklampar & väl nerpackad i tårtkartong & påse så tog Linnéas mamma Lena med sig tårtan i fredags.
Och det hade gått bra!
Tårtan var mycket uppskattad.





Det finns en blomma som heter Malva, så Linnéa ville ha med Mavla blommor på tårtan.
Den är fylld med hallonmousse & vitchoklad, den vanligaste fyllningen som jag har brukar ha i mina tårtor.
Jag tycker att det är en mycket god smakkombination.


Stort grattis till dig Malva!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar