Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 4 september 2011

Födelsedagstårta till min Alex!




Idag fyller våran underbara pojke Alex 3 år!!
Det har firats här hemma idag med kalas, paket & tårta!



Alex har pratat om sin födelsedagstårta ett bra tag &
han ville ha de här tre bilarna från Cars filmen på tårtan;
Blixten, chick hicks & kungen.
Kungen var lite svår att göra men huvudsaken är att Alex
såg vilka det skulle likna =)





Jag testade att göra en ny fyllning, vi har så mycket vinbär på gården som jag frös för ett tag sen så jag ville testa att göra vinbärsmousse.
Jag tyckte att det blev gott, sambon tyckte det blev lite för surt så jag rev i lite vitchoklad & då blev det så gott så!!
Den andra fyllningen är mörk choklad.




Stort grattis på din stora dag Alex!!!


2 kommentarer:

  1. Jättefint modellerade bilar!! Kul idé med skylten sådär! Vinbärs mousse lät spännande. Grattis till lilla Alex :)!

    SvaraRadera
  2. vilken fin tårta.. funderar på hur jag ska göra tårta till min systerson. älskar att baka å försöker när jag väl kan. han gillar blixten mc queen. någiot tips på hur du gör dessa? å,om du har ett bra recept på tårtbotten?:) å,föresten.. Gillar din blogg med alla dina bakverk!=) Kram

    SvaraRadera