Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 3 april 2012

Födelsedagstårtor

I helgen hade jag en hel del tårtor,
fick lite panik ett tag innan om jag verkligen skulle hinna med alla men det gjorde jag ;)





Den översta tårtan är en födelsedagstårta till Hansi (som bor i Göteborg :)
En släkting till Hansi tog med tårtan till Göteborg.
Han har alltid önskat sig en Porsche, så det ville de ha med på tårtan. Och jag försökte att göra något liknande & det blev en silvrig bil iallafall :)
Han spelar även golf & de ville ha en stor blomma på tårtan.

Den är fylld med hallonmousse+sylt & vitchokladfluff.
Täckt med sockerpasta.



Min farbror Thomas fyllde år den 1 April!
Självklart skulle de firas med en fin & god tårta =)

Tårtan är till ca 10 pers & fylld med blåbärsmousse+sylt & vitchokladfluff.
Täckt med sockerpasta.




2 kommentarer:

  1. Den var inte till Hansi Bengtsson?
    Jätte fin verkligen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carola! Jag vet inte vad han heter i efternamn ;-) men Hansi är ju inte så vanligt. :-)

      Radera