Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 25 september 2014

Dop & namngivningstårtor


 Jema beställde en 3 våningstårta till dotterns Elicias dop. 
Hon ville ha vit tårta med quiltat på 2 våningar med silver pärlor, 
rosa rosor, blommor & fjärilar på.
Klossar & en bebis & ett kors på toppen!
 Tårtan är inspirerad av Lovely cakes by Ilona

Detta är nog en av mina finaste doptårtor ;)
Blev väldigt nöjd med den!

Tårtan är till ca 50 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & mjölkchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.

Jema skrev till mig;

Hej bästa! 
Alltså vi är såååååååå nöjda med tårtan. 
Den var jättegod och underbart vacker, vilket fint jobb du gjort! 
Alla älskade tårtan både i utseende och smak så tack snälla du!  
du e verkligen begåvad =)






 Till Majas namngivning gjorde jag den här 2 våningstårtan!
Vit & lila, mycket fint färgval tycker jag :)
Prickar, klossar & en krona på toppen önskade de sig.

Tyvärr så blev namngivningen inställd pga sjukdom så jag frös in tårtan, 
när de ringde helgen efter så tog jag fram den från frysen & lika fin som innan var den! 
Bilden är ifrån efter frysningen ;)

Tårtan var laktosfri & fylld med 
blåbärsmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 

Therese skrev till mig;

Hej Linda!
Ville tacka så jättemycket för den underbara tårtan!!
Så himla fin, precis som jag hade föreställt mej den! =)
Alla var så imponerade!
Det smakade dessutom jättegott!
Tack igen & sluta aldrig med detta! :)
kramar Therese  


Ett stort tack till er!! 

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar vad en sån tårta som den första kostar ungefär? Men till 30 per.l Superfin /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Du kan skicka ett mail om din förfrågan istället till, linda_b7@hotmail.com
    Mvh /Linda

    SvaraRadera