Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

lördag 29 november 2014

Bröllopstårtor!!

Fotograf Smultronstina

 Emma & Johan ifrån Växjö ville så gärna beställa en tårta ifrån mig!
De önskade sig en stor & pampig tårta till deras bröllop.


Fotograf Smultronstina

 Tårtan är i 5 våningar & den tyngsta jag någonsin gjort tror jag ;)

De ville ha en vit tårta med quiltat mönster & silverpärlor, 
pärlband med glitter på.
Höstblommor, Röda & orange rosor med bruna blad & gula mindre blommor.

Tårtan är fylld med jordgubbsmousse & passionsfruktmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med sockerpasta. 

Emma gav mig 5 stjärnor på Facebook & skrev;
Jättenöjd med vår bröllopstårta!


Fotograf Smultronstina





 En gammal klasskamrat till mig gifte sig i Augusti & jag fick äran att göra deras bröllopstårta!
Aysu & Marcus önskade sig en 5 våningstårta till 100 personer!!

En vit tårta med mönstermatta på 1 våning & spritsade rosa rosor på 2 av våningarna. 

Tårtan var fylld med Limemousse & jordgubbsmousse. 
spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med sockerpasta. 

Aysu skrev till mig;

Ja vi hade den mest fantastiska dagen i våra liv! Fyllt med skratt och gråt! 
Och tårtan var som pricken över i:et! Super god och vilka SMAKER! Linda! 
Du överträffade alla tårtor jag någonsin ätit! 
Det som blir över ska jag minsann klämma i mig. 
precis alla tyckte den va jätte god! 
vi älskade den!!

Fotograf Smultronstina





 Anna & Johan gifte sig i Jönköping i Oktober & de önskade sig den här tårtan!
En 4 våningstårta till 90 pers.
I ombre färger, från mörkrosa till vit.
& med en stor vit blomma med glitter på.

Detta var en ny utmatning & det var verkligen roligt att testa på en ny teknik ;)

Tårtan är fylld med limemousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.
en överraskning var att bottnarna i tårtan var rosa!
Jättehäftigt, tyvärr har jag ingen bild på det :(

De beställde även 6 stycken gluten cupcakes. 

Anna skrev till mig dagen efter bröllopet;
God & fin tårta!!
Stort tack!!!



Det var nog alla bröllopstårtor för detta året!
Ett stort tack till alla er som jag har fått äran att baka Bröllopstårtor till!! 

Ett 10-tal bröllop är redan inbokade inför 2015 =)
Så ska ni gifta er 2015 & vill beställa tårta av mig? 
Boka erat datum redan nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar