Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 3 december 2014

Lego Dessertbord till Alex 6 år


I September fyllde min älskade son Alex 6 år!!
Alex största intresse är lego, han älskar lego!
Så det var ett givet tema för årets dessertbord.

Alla foton är tagna av Smultronstina


Det är 5 år sedan som jag gjorde min första täckta tårta med sockerpasta & den var till Alex 1 årsdag!
 Årets tårta var ingen vanlig tårta som jag brukar göra utan det var en Red Velvet Cake. 
Receptet finns här
& tårtan är gjort utav legobitar i sockerpasta & legogubbar i plast ;)
Emmet från Lego filmen är gjord av sockerpasta & hans huvud ligger längst upp på tårtan. 


Det fanns små chokladmuffins med jordgubbsmousse på.
Jordgubbssaft & 
Ninjago kakor, vaniljkakor med krisyr på.

 Det fanns oxå citronmuffins med frosting & legobit. 
Olika fräcka Lego huvuden, vaniljkakor med marsipan.
m&m i små glas skålar.


Förra året fick Alex en Angry Birds tårta 
& året innan gjorde jag ett Super Mario desserbord 
Får se vad det blir till nästa år ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar