Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

lördag 14 maj 2016

Det stora tårtslaget. Avsnitt 5

 I avsnitt 5 i Det stora tårtslaget var temat En dag på varuhuset. 
Vi fick varsin avdelning och jag fick Smink och parfym! 

Jag bestämde mig för att göra en större tårta som en box i rosa, vit och svart. Det är inte en riktig tårta, utan en dummy. 
Jag gjorde en lila öppen necessär med quiltat mönster med silverpärlor. 
I den och runt om hela tårtan så är det massor med smink och parfymflaskor. 
Ögonskuggor, mascara, borstar, penslar, läppstift, foundation, nagellack är lite av allt som jag modellerade och satte på tårtan.


Själva necessären är tårtan och i den så är det chokladbotten, fylld med lavendelmousse och rosmousse, jag valde de smakerna för att behålla temat parfym!

 När Carolina Gynning kom in så blev jag så överraskad, jättekul att få träffa en kändis =) 
Jag tyckte det var kul när det kom gästdomare, någon mer som kan bedöma våra skapelser! 
Hon älskade min tårta och vill att jag ska baka en till hennes födelsedag!! (det återstår att se) =)

 Utmaningen i avsnittet var att spritsa på en tårta, jag har inte spritsat så mycket förut och absolut inte under press och på tid! Samt när man inte planerat vad man ska spritsa för mönster. 
Jag spritsade på och jag var så nervös så jag skakade! 
Ja, inte alltid så lätt! Så jag kan inte säga att jag gjorde mitt bästa för det gjorde jag inte :)


 När jag stod vid min bänk och kollade bort mot juryn, som hade en paus, så satt de med sin mobiler så jag var bara tvungen att ta en bild på dem :)


 När vi i slutet av programmet stod uppradade med tårtorna framför oss och de sa att jag och Mikaela åkte ut så blev jag inte så ledsen faktisk. 
Jag är så super nöjd med min insats i programmet, jag har gjort bra tårtor i varje avsnitt som jag varit nöjda över! Och jag är så stolt att jag kom så långt som jag gjorde. Fick vara med i 5 av 6 avsnitt,
vilket jag aldrig trodde när jag tackade Ja till att vara med i programmet. 
Det kanske inte syns såväl men jag var väldigt trött och saknade min familj, var iväg i 3 veckor! 

Men självklart hade det varit fantastiskt kul att få gå till final. Nu när jag tittat på programmet så kan jag tycka att det var lite orättvist. De tar in en gästdomare som älskar min tårta och jag åker ut, alltså undrar jag lite hur mycket de har att säga till om?  
Jag har fått över 200 kommentarer på sociala medier där bl.a. folk tycker att jag borde gått till final, det är verkligen fantastisk roligt att få höra! 
När jag var i Stockholm och vi spelade in så var jag som sagt väldigt nöjd och de andra deltagarna har gjort fantastiska tårtor!
 
 En sista bild på mig och Mikaela innan hon åkte hem till familjen, jag tillbringade kvällen med Gunilla och sedan tog jag tåget hem dagen efter. På stationen i Nässjö så möttes jag av min man, mina 2 barn, min mamma och hennes sambo! Jag började gråta!!
När jag kom hem så var jag sååå trött i flera dagar efteråt, det tog på krafterna att spela in tv kan jag säga, det var intensiva dagar och mycket funderingar.
Det har verkligen varit en upplevelse för livet och jag ångrar inte en sekund att jag tackade ja!

Jag har fått vänner för livet och lärt mig så mycket av de andra deltagarna!
Fantastisk kul att få umgås med människor som har samma intresse som jag! 

Men tyvärr så slutade min resa i Det stora tårtslaget här!
 Förhoppningsvis så är detta bara början =)
Med en nyrenoverad lokal i Nässjö och massor med beställningar inbokade framåt så börjar jag ett nytt äventyr!!! 
Kram på er alla och tusen tusen tack för alla era underbara kommentarer som jag fått!! Det har verkligen gjort mig glad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar