Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

torsdag 31 maj 2012

Doptårta till Sonny!



 Den här doptårtan gjorde jag till Sonnys dop i lördags!
Tårtan skulle vara med "raggar" tema & 50-talsinspirerad,
vi kom fram till en blå tårta, en bebis i raggar väst, pepitamönster på kanterna
& bilar. 

Jag tyckte att de fattades något på tårtan & 
frågade en vän på fb som gör tårtor och är en "50-tals" brud :)
Hon tipsade om tärningar! Såklart så var de det som fattades ;)


 Tårtan är till ca 40 pers & fylld med
päronmousse & after eight. 
Spacklad med vaniljsmörkräm & täckt med socker pasta. 


Jag fick ett sms av Sonnys mamma Caroline;

Vi måste tacka hjärtligast för ditt fina arbete på Sonnys doptårta.
Den var super god & mättande :)
Vi ställde fram tårtan lagom till fikat och alla var framme & titta & tog kort. 
Det vart en succé & jag kommer absolut återkomma nästa gång.


Tack Caroline med familj för att jag fick äran att göra Sonnys häftiga doptårta! 

1 kommentar:

  1. Jättefin! Du har lyckas få till västen ricktigt bra på bebisen!
    Ha det fint!

    SvaraRadera