Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

måndag 7 oktober 2013

Tårtor till mina barn!


 Den 14 september hade vi
 Namngivningsceremoni för våran Alice & 5 årskalas för våran Alex. 

Min mamma gjorde god mat & 
Självklart skulle jag baka tårtorna till kalaset ;)



 En stor favorit hos sonen just nu är Angry Birds & det är min första Angry Birds tårta!
Jag gjorde figurerna & tårtan så fick Alex placera ut figurerna på tårtan själv. 
 Det tyckte han var roligt, att få hjälpa till en gång ;)

Nu står figurerna på en hylla i hans rum tillsammans med Super Mario figurerna som jag gjorde till hans tårta förra året!


I April blev Alex storebror & jag är just nu mammaledig men jag jobbar med företaget några dagar i veckan ändå, svårt att låta bli :)

Till Alice tårta ville jag testa att göra botten i olika färger på en våningstårta, vit & rosa.
Vita ränder & pärlband på nedersta
 rosa pärlor, klossar & sidenband på mittersta tårtan.
& vita prickar & en bebis i en blomma på översta.



Tårtorna uppställda!

Tårtorna var till ca 40 pers & fyllda med
passionsfrukt & vitchoklad
spacklade med smörkräm & täckt med sockerpasta.

Cupcaksen är glutenfri. 



Alice hade en vinröd klänning på sig så jag gjorde en liknande på bebisen! 



 Inte ofta men jag bjuder på en bild på mig & Alice :)

Tack alla ni som var med & förgyllde dagen för våra barn <3>


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar