Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 6 juli 2016

Dop och namngivningstårtor


Bättre sent än aldrig!! 
Här kommer de dop och namngivningstårtorna som jag fått äran att baka de sista månaderna. 
Har haft väldigt mycket att göra sista tiden så jag hinner tyvärr inte uppdatera bloggen så ofta. 
Alla tårtor läggs in på instagram oftast inom några veckor, lindastartor


Linda, en gammal klasskamrat till mig beställde den här doptårtan till sin dotter Felicias dop. 
Ca 20 bitar & fylld med passionsfrukt och mjölkchoklad. 

Stort Tack för den fina doptårtan!! Den va helt fantastisk fin och supergod!
Kram Linda

Den här tårtan gjorde jag till Liams dop, en design som jag tidigare gjort. 
Ca 25 bitar & fylld med blåbärsmousse & vitchoklad.

Isabelle beställde den här tårtan till sina tvillingars namngivning. 
Ca 25 bitar & fylld med skogsbärsmousse & vaniljkrämsgrädde. Täckt med marsipan.

För 2 år sedan så bakade jag Lucas doptårta, nu var det dax för Lucas lillebror Melvin att döpas.
En vit tårta med blåa dekorationer!
Ca 30 bitar & fylld med blåbär & vaniljkrämsgrädde.


Jag har fått äran att baka ett par tårtor till Jenny förut och nu var det dax för sonen Matheus att döpas. 
En 2 våningstårta samt kakor beställde de till festen. 
Ca 15 bitar & fylld med passionsfrukt & mjölkchoklad. 

Vill bara säga ett stort tack till dig Linda. Tack för en over the top tårta. Tårtan och kakorna var helt fantastiska. Kakorna beundrades av många och blev favoriten. 🌺


Nathalie beställde den här 2 våningstårtan till sonen Raymonds dop. 
Ca 20 bitar & fylld med passionsfrukt & mjölkchoklad. 

Hej Linda! Tack så mkt för raymonds goda doptårta den va verkligen god 😊


En 3 våningstårta i lila & vitt till Leonas dop.
Ca 50 bitar & fylld med passionsfrukt & mjölkchoklad. 

Tack för den underbart fina & goda tårtan! Det blir definitivt inte den sista!

Jasmine beställde en 3 våningstårta i vitt och blått till sonen Liams dopdag!
Ca 30 bitar & fylld med lime & vitchoklad. 

Hej Linda! 😃Hoppas att allt e bra med dig😃
Shit vilket fantastiskt bra o fint jobb du gjorde med Liams doptårta!! 😍
Jag, mina föräldrar o alla gäster va helt tagna! Smakerna satt så fint med varandra 😍

En 3 våningstårta i rosa & vitt till Livias dop!
Ca 40 bitar & fylld med blåbär & vitchoklad. 

Hejsan! Vi är supernöjda! :) Den var jättegod och hur fin som helst . Kändes nästan synd att börja skära upp den ;) Alla gästerna var riktigt imponerade och den fotograferades flitigt. Även visitkorten tog slut fort. Så den var perfekt ! :) 

Mvh Chatarina

En 2 våningstårta till Heddas dop!
Vit med rosa dekorationer. 
Ca 30 bitar & fylld med skogsbärsmousse & mjölkchoklad.

Maria beställde en tårta av mig som skulle gå i vitt, blått & guld. Hon hade några önskemål om designen sen fick jag lite fria händer. 
Ca 50 bitar & fylld med skogsbärsmousse & vaniljkrämsgrädde. 

Jag blev så supernöjd med tårtan så jag kollade om min granne, Daniel på DW design 
kunde ta några fina bilder och självklart gjorde han det!
Jag gjorde ett inlägg på facebook för några veckor sedan & då skrev Maria:
 Åhh vilka fina bilder 😍 tusen tack Linda för den otroligt fina och goda tårtan vi fick till vår son Alexanders dop 💙👏🏼
Johanna beställde de här 2 tårtorna till sonen Kevins dop. 
Ca 30 bitar sammanlagt & fyllda med passionsfrukt & vitchoklad.

Stort tack för de fina doptårtorna, de var kanongoda och superfina! 
En stor doptårta beställde Emma till sin dotter Mirella!
4 våningar till ca 60 bitar i rosa & vitt. 
Fylld med hallonmousse & mjölkchoklad. 

Fotot är också taget av Daniel på DW Design

I Februari fick jag en underbart söt liten kusin! 
Vi var bjudna på dop i Maj & jag fick äran att baka doptårtan. Föräldrarna Thomas & Tanya ville att tårtan skulle gå i lila & vit. 
Ca 30 bitar & fylld med skogsbärsmousse & vitchoklad. 

Annica beställde de här 3 doptårtorna till dottern Elises dop. 
De gick i rosa & vita färger, en bebis, en barnvagn & ett par söta skor. 
Ca 60 bitar & fyllda med passionsfrukt & vaniljkrämsgrädde. 

2 tårtor till 2 tvillingar, Lily & Loui. 
ca 15 bitar vardera & fyllda med jordgubbsmousse & mjölkchoklad. 

Tack för de fina tårtorna till våra tvillingar, jättefina och goda. /Linda

Therese beställde den här tårta i vit med blåa dekorationer till sonen Viktor. 
Ca 40 bitar & fylld med citronmousse & vaniljkrämsgrädde. 

Hej tack för en jätte fin och god tårta.

Det underbara tårtfatet har jag fått från rosaria.


Malin från Stockholm tog kontakt med mig för ett par månader sen & ville att jag skulle baka deras doptårta till sonen William. Hon var villig att åka tur & retur från Stockholm för tårtorna.
Nu hade de ett ärende i Lund så de kom förbi mig på hemvägen. Malin & Gabriel var bjudna till Jennie & Stefans bröllop förra året, vilka jag fick äran att baka bröllopstårtan till.
Superkul när folk åker så långt!! 

Tårtorna är till ca 60 bitar & fyllda med passionsfrukt & vitchoklad.  

Hej Linda!
Stort, stort tack för de fantastiska tårtorna du bakade till Williams dop! De var otroligt goda och superfina! Vi hade 60 gäster och alla kommenterade tårtorna och tyckte de var fantastiska. En stor succé!
Med vänlig hälsning,
Malin, Gabriel och William 


Elin beställde den här tårtan till sin dotter Emmy.
Vit med rosa spritsade rosor. 
Ca 40 bitar & fylld med citronmousse & mjölkchoklad. 

 Hej Linda! Såg vår tårta på instagram och kom på jag glömt skriva till dig!!
Tack så jättemycket för den underbara tårtan. Det var det vackraste jag sett och precis så som vi ville ha den!
Stort plus att den också var jätte god😉 Så otroligt duktig du är Linda!
Tusen tack igen kram Elin

Linda & Mia har beställt många tårtor av mig under åren!
Nu var det dax att ha dop för deras dotter Malva.
Färgtemat var vitt, blått & korall.
Glutenfri till ca 30 bitar, fylld med passionsfrukt & vaniljkrämsgrädde.


Linda,
Jag kan ärligt säga att jag fick en tår i ögat när jag fick se konstverket idag ❤
Så fantastiskt fin! Jag blev helt överväldigad!
Färgerna var perfekta! Dekorationerna likaså.
Gästerna häpnade och frågade gång på gång "hur kan man åstadkomma något så vackert?"
Det var verkligen inte lätt att börja skära i tårtan;)
Tusen tack för att du var med och gjorde Malvas dopdag så fin! Tårtan blev verkligen pricken över i:et! Varm kram ❤

Nu var det dax att döpa deras dotter Vilma!
En vit tårta med rosa dekorationer. 
Ca 30 bitar & fylld med jordgubbsmousse & mjölkchoklad. 


Tusen tusen tack till alla er för jag fått äran att baka till era stora dagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar