Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 25 juli 2012

Linda & Anders fina bröllopstårta!


 Den här stora bröllopstårtan gjorde jag till Linda & Anders som gifte sig i lördags.
De ville ha rosor i olika färger längst ena sidan.
Rosa band runt & ett fint brudpar.
De ville oxå ha mönster i sockerpastan, som jag gjort med kavelmatta.



 Tårtan var väldigt tung (minst 16 kg) & ca 45 cm hög (utan brudpar) 
så jag var lite orolig inför leveransen till Skirö.
Men det gick hur bra som helst =)



 Jag gjorde 45 stycken rosor till tårtan.


 Tårtan är till ca 75 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad. 
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.

Jag gjorde oxå en mindre tårta till ca 6-8 pers som var gluten & laktosfri,
tyvärr så glömde jag att ta bild på den.



 Såhär skrev brudparet till mig;

Hej Linda,
Ursakta vi inte har gett dig nàgon feedback men vi ar utomlands pa brollopsresa:) 
Tartan var sa underbar, 
den gjorde entre som vilken rockstjarna som helst, jag tror ingen tarta nagonsin har blivit fotograferade sa manga ganger:-)
Alla gasterna sa att de aldrig sett en mer fantastisk tarta och bade Anders och jag ar helt overens om att vi kommer kontakta dig igen nasta gang vi har nagot att fira.
Supertack till dig och ha en fortsatt fin sommar! Ser fram emot att fa se bild pa var tarta pa din blogg:-)
Halsningar Linda & Anders.
ps. hoppas du kan lasa mitt mail aven om det fattas de tre sista vokalerna pa det spanska tangentbordet:)



Tack så mycket till er Linda & Anders för att jag fick äran att göra eran bröllopstårta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar