Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 29 juli 2012

Elton 1 år!!


 I måndags var det dax för Elton att fylla 1 år!!
Eltons familj har beställt många tårtor av mig
 så det är alltid lika roligt att baka tårtor till dom =)




 Den här gången ville de ha en grön 2 våningstårta, 
med fåret Shaun & lammet Timmy (gärna med napp i munnen), 
bi & nyckelpigor & en liten damm med ankor i.
& snurrade röda & vita band runt tårtan. 
Sen gjorde jag oxå en hink & spade, en boll & en bok.



Tårtan är  till ca 30 pers med glutenfria bottnar fylld med 
Blåbäsrmousse & vitchoklad.
Spacklade med smörkräm & täckt med socker pasta.


 Jag fick ett så fint sms av Linda;

Hej Linda!
Nu är kalaset avklarat och tårtan blev än en gång en succé!
Blåbär tyckte alla var jättegott som fyllning, Elton också ;)
Tårtan beundrades & fotades läänge innan vi började äta. 
Det blev tårta till frukost också :)
Stort Tack Linda!
Eltons födelsedag blev ett extra fint minne tack vare din fina tårta!
Många kramar från Linda


Tack så mycket till er för att jag får baka tårtor till er & ett stort tack
 för era fina ord till mig =)

5 kommentarer:

  1. Jättefin tårta! Vilken grön färg har du använt?

    SvaraRadera
  2. Snygg! Är också nyfiken på den gröna färgen. Och har du använt utstickare till bokstäverna? Hela tårtan var jättefin!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket =)
    jag har köpt färdig färgad socker pasta.
    ja, jag har använt utstickare till bokstäverna, köpt på panduro =)

    SvaraRadera
  4. Ok!
    Tycker du gör så vackra rosor! Gör du på frihand el mha utstickare. Skulle tacksamt ta emot beskrivning hur du gör dina rosor. Har gjort en del själv, men dina är ju superfina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) jag använder utstickare. får se om jag hinner göra en beskrivning någon gång. jag använder iaf de här utstickarna; http://www.tartdecor.se/rosenutstickare-35-mm.html

      Radera