Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 22 juli 2012

Rebecca & Bosses bröllopstårtor



 I torsdags gifte sig Rebecca & Bosse! 
De var här på smakprovning för ett tag sen & vi kom fram till rosa pioner & hortensia & de ville ha mönster i sockerpastan, så jag har kavlat sockerpastan på en mönster matta. 
Deras logga skulle med vara på tårtan, & ett rosa band runt kanten. 



Tårtorna är till ca 65 pers med chokladbotten fyllda med
laktosfri grädde, 
hallonsylt+hallonmousse & passionsmousse. 
Spacklade med smörkräm & täckta med socker pasta. 



 Såhär skrev Rebecca & Bosse till mig;


Vi tyckte tårtan var jättefin! 
Den blev precis som jag tänkt mig. :)
 Det var några som kände på blommorna för att se om de var äkta. 
Det får du ta som ett tecken på att blommorna blev bra. :) 
Alla tyckte tårtan var speciell och jättegod.

Vi kommer lägga upp bilder på vår blogg så småningom  också. :)

Tack för en underbar tårta!
/De nygifta


Ett stort grattis till er & ett stort tack för att jag fick äran att göra tårtorna!

Gå gärna in på deras bröllopsblogg;  http://rebeccaochbosse.blogspot.se/

5 kommentarer:

  1. Jättevackra! Pionerna är fantastiska.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina tårtor.
    Vill bara fråga en sak.. jag är själv intresserad av att göra tårtor..
    den här tårtan här ovan "R&B" det är ju små mönster i den vita marsipanen.. jag undrar, hur har du fått till de? är det typ som utstickare eller har du gjort dom själv och i så falla vart man beställer sådana :)
    Tack på förhand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida! Tack så mycket :) jag har använt mig av en kavel matta som jag köpt på tårtdekor, tyvärr så finns de inte att få tag i där just nu.

      Radera