Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

fredag 8 februari 2013

Bröllops & doptårta!


 Den här bröllops/doptårtan gjorde jag till Jeanette & hennes familj.
De hade kombinerat bröllop & dop, vigseln var hemlig för gästerna!

De ville ha modellerade figurer som symboliserar familjen! 
Och rosa rosor på tårtan.

Tårtan är till ca 30 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & mjölkchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med socker pasta! 




 Den här doptårta gjorde jag till Noras dop.
Noras mamma Malin är en gammal kompis storasyster &
 jag blev så överraskad när hon hämtade tårtan :)

Hon ville ha en rosa tårta med rutor & vita pärlor på.
Med en bebis under fint & Noras namn.

Tårtan är till ca 20 pers & 
fylld med hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med socker pasta.

 Malin skrev till mig;

Hej Linda!
Åh den var så fin att ingen ville börja äta!
Det slutade med att jag fick börja skära upp den :)
Fantastiskt god och enormt välgjord!
Du är verkligen duktig Linda! 
Ha det gott! Kram Malin


Ett stort tack för jag fått äran att göra tårtan till era stora dagar! :)



2 kommentarer:

  1. Jättefin tårta! Alltid kul med bröllopstårta, även om det är extra nervöst (tycker jag i alla fall).

    SvaraRadera
  2. Hur gör du rutorna på sidan? Jätte bra inspiration till doptårta

    SvaraRadera