Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

fredag 15 februari 2013

Födelsedagstårtor till flickor!



 Rania kontaktade mig & ville beställa en tårta till dotterns 1 årsdag!
Hon ville ha en rosa 4 kantig tårta med Minna & en 1:a i klossar & rosa converse skor på & vita prickar över hela tårtan. 
Jag hade lite press på mig för de kommer från Malmö (bor i Jönköping nu) & har köpt tårta där nere innan av ett konditori & de var inte alls nöjda med den, så nu ville hon testa mina tårtor. 

Tårtan är till ca 20 pers & fylld med hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 

Rania blev verkligen nöjd över tårtan & skrev så fint till mig.
Hennes sambo hämtade tårtan och när hon fick se den skrev hon;

Jag är i chocktillstånd. Det är en drömtårta...
Smakar den gott kommer jag bli en trogen kund! wow säger jag!  

När de sedan ätit av tårtan skrev hon;

Hej Linda! 
Jag vill gärna skriva en uppsatts om hur god din tårta är. 
Mina gäster har sagt; vi har aldrig sett en sådan fin tårta & en annan sa att din tårta är den godaste hon smakat.
Din tårta gjorde Minnas kalas oförglömlig i mina, pappans & gästernas ögon.
Din tårta smakade bäst & såg superfin ut. 
Tårtan lyste upp på Minnas 1 årsdag!! Jag kommer vara en kund förevigt!!!
 Linda, jag är så tacksam och är så lyckligt! /Rania

 &

Taaaaack!!! Jag har inga ord att beskriva vår glädje!! 
Hoppas att du fortsätter med detta länge för du är helt enkelt BÄST! 


Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag blev när jag läste alla fina ord från Rania!








Lina från Örebro beställde en tårta till hennes dotter Tyras 3 årsdag 
som de firade hos släkten i Nässjö. 

De ville ha en rosa tårta med silverkulor på & 
gärna en prinsessa & just nu är Askungen favoriten hos Tyra.

Tårtan är till ca 10 pers & fylld med 
hallonsylt+hallonmousse & mjölkchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.




 Jag fick äran att göra Nathalies 1 årstårta!
Förra året gjorde jag hennes Doptårta
& den tårtan blev mycket populär! 
 Jag har gjort den ett antal gånger efter det :)

 Denna gången ville Susan ha en Teletubbies tårta då det är
favorit hos Nathalie just nu!
 Det är min första teletubbies & de blev mycket glada över den när de hämtade tårtan :)
Susan skrev till mig på min facebook sida:

Åh Linda!!
 Du är grym alltså Nu har vi precis hämtat teletubbies tårtan
  Du kunde inte gjort den bättre. Är så glad o nöjd. Kram


Tårtan är till ca 20 pers & fylld med
laktosfri grädde
Hallonsylt+hallonmousse & dumlefluff.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 
 

Jag fick en fin bild av Susan när Nathalie tittar på sin födelsedagstårta & hon skrev;

Hej Linda!
Nathalie blev alldeles till sig när hon såg tårtan :) 
Och gall grät när jag la undan den :(
& när det var dags att fira henne så sken hon upp som en sol och var så glad över sin tårta.
Även de vuxna var imponerade av tårtan :)
Och smaken var fantastisk god :)
Stor eloge till dig som lyckades med tårtan trots att det var första gången du gjorde en
teletubbies tårta ;)
Stort tack ännu en gång :) 


Ett stort tack till er Susan med familj för jag fick äran att göra Nathalie 1 årstårta!!





 Ett stort tack till er alla :)


1 kommentar:

  1. Oh herre min skapare. Detta inlägget måste jag bara kommentera. Vad kul att de i Malmö blev så glada :). Helt sjukt att de åkte enda från MALMÖ! Det är en ganska lång bit hihi :). Det är ju ett tecken på att du är grym, vilket du är :).
    Alltså telebubbies tårtan var så in i bomben gullig!!! Den var väldigt fin gjord! Jag älskar den. Jag tycker om att inte tårtan är rund som alla andra du gör. Även Malmö tårtan tyckte jag om för den var en fyrkant. Det är skoj med variation :). Men tillbaka till telebubbies. Jag älskar alla små söta detaljer som du fångade. Dörren och figurerna. Det måste tagit lång tid. Men så fin den blev :). Den är verkligen vacker. Bra gjort!!!! Kramar Angelica Säleby

    SvaraRadera