Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

lördag 23 mars 2013

Doptårtor


 Den här tårtan gjorde jag till Leons dop!
Leons mamma Widad ville ha en stor rektangulär tårta med en mindre rund på.
Det skulle vara kryss med vita pärlor, en bebis, en bibel, ett kors & klossar med Leons namn &
sidenband i turkost.

Tårtan är till ca 50 pers.
Den stora tårtan är chokladbotten fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
& den lilla tårtan är laktosfrigrädde & fylld med hallonmousse
& mörkchoklad. 



 Hon beställde oxå 13 stycken runda kakor med turkosfärgad sockerpasta & ett L på varje kaka. 
Väldigt fint att lägga bredvid tårtan :)

Widad var mycket nöjd, hennes man hämtade tårtan & när han kom hem fick jag ett sms av Widad;
Tack Linda! Tårtan är jättefin, jag är sååååå jättenöjd.
Längtar tills vi får hugga i!
Till och med maken som inte bryr sig var super impad. 

Sen skrev hon;

 Linda Blomqvist är ett namn som många kommer tala om, efter gårdagens tårta!
Vart ska jag börja, 
att en tårta kan smaka och se ut på detta vis är för mig något excellent,
 för du vet när mer ser något så tänker man för bra för att vara sant!
 Så tänkte folk men när folk tog en tugga sååå såg man fröjden i deras ögon att få äta något så vackert, sammetslen och perfekt i smak.
 Den var med andra ord SUPER GOD!
Sist vill jag tacka för din proffesonellt service mind, och utförande! 
 Tack igen Linda!!!
Du blir familjens bagerska från och med nu!!


 

 Den här 2 vånings doptårtan gjorde jag till Alfreds dop.
De ville ha en blå tårta med en bebis, fotsteg & namn & datum :)
 

Tårtan  är till ca 30 pers & fylld med
blåbärsylt+blåbärsmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta. 





Ett stort tack till er för jag fått äran att göra doptårtorna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar