Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 17 mars 2013

2 barntårtor


 En rosa Barbapapa tårta till Evelinas 1 årsdag!

Tårtan är till ca 20 pers 
chokladbotten fylld med
banansylt+bananmousse & vaniljkrämgrädde
spackla med smörkräm & täckt med marsipan!

Evelinas mamma skrev till mig;

Hej.
Evelinas barbapapa tårta var helt underbar både till utseende & smak.
Det tyckte alla gästerna med. 
Vi är super nöjda & Evelina kände igen figurerna på tårtan.
Tack så jättemycket.
Mvh /Madleine 



 Den här rosa tårtan med Bamse & hans vänner på gjorde jag till Agnes 3 årsdag!
Förra året gjorde jag Agnes 2 årstårta.

Den är till ca 15 pers,
glutenfri botten fylld med 
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med marsipan.

Jag fick ett fint sms;

Hej Linda!
Jag vill tacka så jättemycket för den goda och fina bamsetårtan du gjorde till mitt
3 årskalas. 
Jag var överlycklig över de fina figurerna, och alla gäster på kalaset 
var mäkta imponerade över hur fin den var och hur gott den smakade.
Glutenfritt brukar vara torrt och tråkigt, men denna
var jättesaftig & god!
Tack än en gång! 
Kram Agnes med familj!


 Ett stort tack till er!!

2 kommentarer:

  1. hej! ohh, vad fina tårtor du gör:)
    Tänkte bara fråga; hur stor är tårtbotten du bakar till en rund tårta för 20 pers? Diameter på bakform...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack så mycket :)
    den är ca 28 cm. Mvh /Linda

    SvaraRadera