Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 17 december 2013

7 Barntårtor


 Till Williams 1 årsdag gjorde jag den här tårtan! 
Jag gjorde oxå Williams Doptårta i sommras. 

Williams mamma Elinor ville ha en blå tårta med färgglada prickar över hela tårtan.
Med Musse Pigg & Pluto på toppen!

Tårtan är till ca 20 pers & fylld med
Hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad. 

 Elinor skrev till mig;

Tack så jättemycket!!!
Helt underbar och så perfekt! 
Precis som jag ville ha den, 
Stort tack duktiga du!










Tilde önskade sig Prinsessor på årets tårtor! 
Jag har gjort Tildes födelsedagstårtor sen hon fyllde 1 år =)
  Så det är lika kul varje år som de återkommer!!

Tårtorna är gluten & laktosfria fyllda med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad. 
Täckta med sockerpasta.



En rosa tårta med Askungen & några små möss! 


En blå tårta med Belle & Törnrosa på! 

Tildes mamma Jessica skrev så fint till mig efter;

 Hej Linda!
Det är alltid lika roligt att beställa tårtor av dig- vi har aldrig blivit besvikna!
Tilde blev eld och lågor över sina prinsesstårtor 😊 Vi har kalasat på den ena idag, supergod! Imorgon sätter vi tänderna i den andra, vilket nästan känns synd då de är så fina!
Nu har vi ju en lillebror i huset som också kommer vilja ha fina och goda tårtor på sina högtidsdagar, och vi vet ju vem vi ska vända oss till 😊
Tack för att du tog dig tid att göra Tildes tårtor även i år.












Blixtentårta till Liams 2 årsdag!

Jag har oxå gjort Liams doptårta & Liams 1 årstårta innan =)
 Denna gången var det dax för Liam att fylla 2 år & hans favorit är Blixten!

Tårtan är till ca 15 pers & fylld med 
Passionsfrukt & vitchoklad.
Täckt med sockerpasta. 

Liams mamma Maria skrev till mig;

Hej Linda
Liams tårta var otroligt fin och god, Liam älskade att leka med bilen :)
Ser fram emot att beställa fler tårtor av dig.

Mvh Liam Maria & Peter !










Till Noahs 1 årsdag ville de ha en blå tårta med
hjärtan & stjärnor!
Klossar med NOAH & ett barn i en gul bil  
samt en gitarr =)

De åkte ända från Växjö för tårtan =) jag gjorde Noahs systers 1 årstårta förra året!

Tårtan var till ca 10 pers 
chokladbotten fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Täckt med sockerpasta.

Noahs mamma Melina skrev till mig efter;

Lindaaaa behöver jag ens skriva något!
Du vet ju redan ;)
en liten nätt, stilren & fantastisk hatt tårta! 
Smilisen på gitarren överraskade oss rejält!
En sån liten detalj trodde vi inte skulle vara med, du tänker på allt & de
uppskattar vi!
Du är helt enkelt bäst, såååå himla snäll & lyhörd!
Noah försökte ta av bilden för han trodde att det var en leksaksbil men lyckades inte...
Alltså dina tårtor håller verkligen, man behöver inte oroa sig :)
Tack för allt! 
Hälsningar 

(Melina skickade en bild på Noah när han satt på sin Bobycar & gitarren stod bakom, då såg jag smilegubben som jag sedan fick med på gitarren på tårtan =) 








Marie beställde både doptårta & 2 årstårta till sina döttrar =)

Det var dax för lilla Ines att döpas, detta var i början på November så då passade det bra med lite höstfärger & höstblad. 
Så en bebis bland löven & en liten brun kanin!

Samma helg så firade de Isabel som fyllde 2 år!
Hennes favorit är Mumintrollen , så de ville ha mamman & pappan & lilla My på tårtan, 
Gärna med någon bäck & lite blommor.

tårtorna är till ca 30 pers. 
Inez doptårta var fylld med päronmousse & vitchoklad.
Isabels tårta var fylld med hallonsylt+hallonmousse & mjölkchoklad,
Täckta med sockerpasta. 

Marie skrev till mig;

Hej!
Vill bara säga att tårtorna blev kanon!
Isabel gillade mumintrollen, hon tog båda två ;)
alla tyckte den var jättegoda, särskilt den med päron & vitchoklad!
Tack så jättemycket & bra jobbat! 
Kram från Marie 





Ett stort tack till er för era fina ord & för att jag fått äran baka & förgylla era barns födelsedagar med en tårta! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar