Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

söndag 8 december 2013

7 olika Doptårtor


 Jag vet! Jag har varit jättedålig på att lägga in tårtor här på bloggen!
På instagram lägger jag ut tårtorna nästan direkt så följ mig där om du inte redan göra det; 
lindastartor

Här kommer ett inlägg om 7 stycken doptårtor som jag gjort under hösten! 
Det har verkligen varit populärt med quiltat mönster & pärlor på tårtorna =)





Till Tims dop gjode jag den här tårtan,
de ville ha en vit tårta med quiltat mönster med vita pärlor,
 blåa sidenband, en bebis i ett löv & blåbär i klossar på tårtan! 
Deras doptema var Smålänskt / Emil i Lönnberga =)

Tårtan var till ca 30 pers
chokladbottnar fyllda med
jordgubbssylt+jordgubbsmousse & vitchoklad.
täckt med sockerpasta. 

Sofie skrev till mig efter;

Hej där!
Måste få tacka för den så fina & väldigt uppskattade Tim-tårtan! 
Blev ett perfekt avslut på dopdagen Skrattar!!!
Mvh
Sofie, Olle & lille Tim

 






Till Ebbes dop ville Ebbes mamma Linnéa ha en vit tårta med quiltat mönster & vita pärlor.
Blåa sidenband runt kanterna.
Klossar med EBBE &
 en blå krona & 2 fotsteg på toppen!

 Tårtan var till ca 20 pers laktosfri & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Täckt med sockerpasta.

Hej Linda!
Tack för ett bra jobb med Ebbes doptårta.
Tårtan blev välfotograferad av alla innan vi tillslut ville skära i den :)
Den var så fin & riktigt god.
Mvh Ebbes mamma Linnéa!









Till Livias dop gjorde jag den här tårtan!
De ville oxå ha en vit tårta med quiltat mösnter & vita pärlor.
& lila sidenband & klossar med LIVIA, 
en lila krona & en bebis på toppen!

 Tårtan var till ca 25 pers & fylld med
jordgubbssylt+jordgubbsmousse & vaniljkrämsgrädde. 
Täckt med sockerpasta. 

Livias mamma Anna skrev till mig;

hej Linda!
Har helt glömt bort att skriva och tacka dig för den fina tårtan du gjorde i samband med Livias dop!
Alla tyckte den va jättefin. 
Om man ska ge lite kritik så tycker jag att lagrena med vanilj och jordgubbsmousse (tror jag de va ) tycker jag man kan dela upp och inte göra dem så tjocka, det blev lite mycket. 
Så man kunde te.x ha fler lager. 
Hoppas du förstår vad jag menar  
annars var vi hur nöjda som helst med tårtan! 
kram Anna









Till Enzos dop ville de ha Ferarri tema :)
Röda tårtor den ena med en Ferarri på & den andra med Ferarri loggan.
Samt namn & datum. 

Tårtorna är till ca 30 pers & fyllda med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Täckta med sockerpasta.
Cupcaksen är gluten & laktosfria!

Enzos mamma Evelina skrev till mig efter;

Hej ! 

Dem var helt fantastiska , jätte tack!
Alla gillade dem . 

Med vänlig hälsning, Evelina









 En doptårta till Noah!
Noahs mamma Magdalena ville ha en tårta med quiltat mönster & vita pärlor 
men jag frågade om jag fick ändra & ta turkosblåa pärlor istället, det gick bra
 & jag tycker det blir fint när färgen bryter av mot de vita =)
Klossar med NOAH, blåa band &
en krona & en bebis i dopklänning ville de oxå ha på tårtan! 

Tårtan är till ca 20 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vaniljkrämsgrädde.
Täckt med sockerpasta.

Magdalena skrev till mig efter;

Hej Linda! 
Ville bara säga tusen tack för den jätte fina tårtan! 
Det var en utav de vackraste och godaste tårtorna jag sett och smakat! 
Du är otroligt duktig Linda!!!!  
Din tårta var höjdpunkten på kalaset! 
Och det bästa av allt. Det blev en bit över  
Ha det bra! 
Ta hand om dig och familjen så hör jag av mig när Noah fyller
 en Stooor kram ♡








 Till Tildas dop gjorde jag den här tårtan!
Tildas mamma Evelina ville ha en rosa tårta med quiltat mönster & vita pärlor!
Vita blommor längst ena sidan, klossar med TILDA & en bebis i dopklänning på översta tårtan.

Tårtan var till ca 20 pers & fylld med
blåbärsylt+blåbärsmousse & vaniljkrämsgrädde. 

Evelina skrev till mig;

Tusen tack för den underbart vackra och goda tårtan!
 Det blev mycket fotografering och det tog väldigt lång tid innan någon ville börja ta av den. 
Du är fantastiskt duktig! 
Vi kommer definitivt att beställa fler tårtor av dig framöver 
och det kommer säkert våra dopgäster också göra!
Kram Tilda med familj







 En 3 våningstårta till Agnes dop!

Susanne, Agnes mamma ville ha en vit tårta med quiltat mönster & silver pärlor :)
Lila sidenband runt kanterna & texten AGNES direkt på tårtan,
en lila krona & en bebis på toppen!

Tårtan var till ca 35 pers & fylld med
hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Täckt med sockerpasta. 

Susanne skrev till mig;

Hej Linda!
Tack för den fina och goda doptårtan.
Den var väldigt omtyckt :)
Mvh Susanne, Andreas & Agnes



Ett stort tack till alla er för att jag fick äran att göra era doptårtor!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar