Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

onsdag 3 oktober 2012

Australien tårta


Den här tårtan tog Angelica med sig & bjöd sina arbetskamrater på, 
De hade avskedsfika för henne innan hon åkte till Australien!



Hon ville ha massor med saker i sin korgtårta bl.a.,
frukter, djur, blommor, Life loggan m.m. 


Tårtan är fylld med banansylt+bananmousse
& vaniljkrämgrädde. 
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.



Såhär skrev Angelica till mig efter; 

Hej Linda!
Min sista arbetsdag på Life blev super duper mysig. 
Jag har rätt mycket för att tacka dig för det! 
Mina arbetskamrater hade på känn att jag skulle ge de något (det hade inte varit lik mig annars). Min chef trodde att det skulle bli en tårta. 
Jag hade berättat för de om alla andra tårtor som du gjort till mig.
 Den andra tjejen hade verkligen ingen aning om att jag hade med en tårta 
(även att min söta mamma råkade försäga sig en gång, men det förstod inte hon).
 Tack och lov!

Jag hade frågat min brors fästmö att köra ner tårtan
 (jag kunde inte ha med den på morgonen, då skulle de tjuvkika i kylskåpet, plus att överraskningen skulle förstörts). När hon kom ner fick jag lura bort den ena tjejen. 
Hon trodde nog att jag var knäpp hihi :). Innan vi började äta tog vi lite bilder på oss (jag ville ha ett minne). Sen fick de se tårtan och kära någon vad glada de blev. 
De brast ut att det var den finaste och häftigaste tårtan de sett.
 De tyckte om att tårtan såg ut som en liten korg och att den var proppad med en massa australien saker. De båda två tyckte att du är en lysnade, skicklig och fantastisk tårtskapare!
 Jag instämmer, annars skulle jag inte beställt så många tårtor av dig :)

Min chef blev helt kär i Life symbolen så vi alla fick skära runt den, sen kom vi ju på att man kunde ta bort symbolen hihi. 
Efter det plockade vi nästan bort alla dekorationer. 
 De har sparat de på Life. Jag trodde att jag skulle få ta hem halva tårtan, men icke san icke. 
Vi åt och åt. Det kändes nästan som vi aldrig sett mat innan. 
Det blev en yttepytteliten bit kvar. 
Den lämnade jag kvar till de att äta morgonen efter
Jag är utomordentligt tacksam för att du ville göra min tårta! Tack! 
Kramar Angelica


Ett stort tack till dig Angelica!!


1 kommentar:

  1. Tack för den godan och fina tårtan :)
    Mvh Angelica

    SvaraRadera