Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

tisdag 23 oktober 2012

Födelsedagstårtor


 Den här tårtan gjorde jag till min pappas & hans fru Lenas vän, Maggan!
Maggan är galen i speedway, Elit Vetlanda. så färgerna på tårtan skulle vara blått, gult & vitt.
& stå Grattis Maggan & SM guld 2012.

Tårtan är fylld med hallonsylt+hallonmousse & choklad. 

Såhär skrev Maggan till mig efter;

Tack Linda att du gav dej tid att baka en så fin tårta till min födelsedag
 den var helt underbar du är jätte duktig. 
Tur att man har fått vänner som gör så bra tårtor.
 Än en gång tack till dej och till Lena och Ronny som fixade så att jag fick den. 
Kramar till er alla



Min sons förskolelärare Lotta ville beställa en tårta till sin sons 20 årsdag!
Han älskar Ior så hon ville ha en Ior på tårtan & han blev sååå glad över sin födelsedagstårta :)

Tårtan är till ca 10 pers & fylld med hallonsylt+hallonmousse & vitchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med sockerpasta.







 Angelica som beställt en hel del tårtor ;) beställde en födelsedagstårta till sin mamma!
Angelica är just nu i Australien så hon fick tyvärr inte se tårtan live. 

Hon ville ha saker som hennes mamma Birgitta tycker mycket om,
att fota så en karmera, sen har hon väldigt mycket tomtar och hon tycker mycket om
röda rosor & liljekonvaljer!





 Såhär skrev Angelica till mig;

Hej söta Linda!
Först och främst vill jag säga tack för att du skickade så många bilder. Jag förväntade mig bara en bild. Tusen tusen tack. Du anar inte hur mycket det betydde för mig!

För det andra. JAG ÄR HELT KÄR!!!!!
Tårtan blev av hög klass, elegant, super läcker och helt sagolik. Det gjorde absolut inget att du inte hade några kamerarullar med på tårtan. Kameran som du skulle efterlikna ser verkligen ut som mammas kamera. Du har överträffat dig igen! Tomten var super fin med sin lilla söta gran. Bokstäverna blir verkligen super fina och med den gudliga färgen blev den väldigt exklusiv och graciös. 
Dina rosor.
 Jag vet inte vad jag ska börja eller vad jag ska säga. Det finns direkt inga ord som kan berätta hur otroligt vackra jag tycker de är. De är hundraprocentiga oslagbara. Att du hade gjort så pass stora rosor runt tårtan lyfte verkligen upp tårtan. Jag är verkligen kär i tårtan!!! Dina liljekonvaljer blev super bra!!!! Du kunde göra de även att du inte trodde det. Jag tycker om att de ligger lite här och där på platta :). Det var bra att du gjorde Grattis Mamma i vita bokstäver. Det gjorde att hela tårtan blev röd, vit och guld! Det är helt sjuk vad fin tårtan är. Jag kan inte sluta kolla på den.
Jag är helt kär i dig hihi :). Du är absolut den mest lämpad för att förverkliga mina ideér. Du är oerhört begåvad och kunnig. Slarva inte bort den kunskapen!

Hela jag fylldes av lycka när jag såg första bilden. Jag tycker att den är din finaste tårta som du har gjort till mig. Jag trodde ingen kunde slå MK tårtan men det gjorde denna. Den är helt makalös ljuvlig och förtjusande. Jag lider verkligen att jag inte får se den med mina egna ögon. En så fin tårta borde få så mycket kärlek innan den ska bli uppäten. Den skulle fått det av mig, men istället måste den stå i ett kylskåp tills på söndag... Stackare! Jag vill inte sluta kolla på tårtan så jag använder den nu som min bakgrundbild ;)

Jag är evigt tacksam!!! Tack för special fyllningen med :). Du är verkligen den bästa som finns!!!! Jag vill inte släppa taget om dig...
Ha en toppen helg! :)
Kramar





 Ett stort tack till er alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar