Personliga tårtor till alla tillfällen! Nässjö, Jönköpings län

Lindas Tårtor på Facebook

fredag 5 oktober 2012

Tårta med rosor


 Ingela beställde den här tårtan för hon fyllde år 
& skulle bjuda arbetskamraterna på tårta.

Jag fick göra precis vad jag ville.
Då jag nyligen var nere hos Ann i Borås.
Och handlade massor på tårtutställningen & Ann visade mig hur hon gjorde sina fina rosor, 
så ville jag bara testa de nya färgerna jag köpte & testa att göra Anns rosor,
man blir lätt fast i gammal vana ;)
& jag tycker att rosorna blev sååå fina!


 Tårtan är till ca 20 pers & fylld med
passionsfruktmousse & mjölkchoklad.
Spacklad med smörkräm & täckt med marsipan. 



 Ingela ringde mig dagen efter & hon var såå nöjd över tårtan!
Likaså de som såg & åt av den ;)


1 kommentar:

  1. Såååå himla Vackra rosor. De liknar verkligen äkta rosor!!! Jag säger det igen, du är så himla skicklig och verkligen en konstnär! Jag vill också smaka! Kram Angelica

    SvaraRadera